Motivasion taqdimotlarning asosiy qoidalari
Taqdimotni shunday tayyorlangki, undan keyin tinglovchi yoki o'quvchilaringiz biror ishga qo'l urishsin. Taqdimot natijasi maqsadni to'g'ri belgilashdan boshlanadi. Taqdimot bilan nimaga erishmoqchisiz? Faqat yig'ilish xonasida barchasini yig'ish, slaydlarni ko'rsatish va "taqdimot" nomli katakchani belgilash bu natija degani emas.
Shu bilan birga, taqdimotingizning global yoki "ufqdan tashqarida"gi maqsadi odamlarni ekologiya to'g'risida o'ylash va kelajakda axlatlarni saralashni boshlashdan iborat bo'lishi mumkin.
Taqdimotdan keyin tinglovchilar sizga pul topishga yordam beradigan narsani emas, balki qiyinchiliklarini engishga yordam beradigan ishni qilganda, siz maksimal javob, foyda va quvonch olasiz. Taqdimot uchun maqsadlar qo'yayotganda, amaliylik va xayolparastlik o'rtasida muvozanatni saqlang.
Tuzilishi
Kuchli taqdimotning tuzilishida o'tishi kerak bo'lgan tayanch nuqtalar mavjud. Ushbu fikrlarni rasmiy ravishda amalga oshirish taqdimot orqali natijaga erishishga yordam bermaydi. Taqdimotingiz tuzilishining yaxlitligini kuzatib boring: tuzilmani qog'ozga, stikerlarga yoki maynd-kartga joylashtirgandan so'ng, diktafonga gapiring, tinglang va to'g'rilang.
Maynd-kart (aql xaritasi) – maqsadlarni tuzish vositasi. Bu fikrlar daraxtiga o'xshaydi, u erda o'qildiz bor – taqdimotingiz mavzusi va maqsadi, Markaziy tasvir. Uning atrofida siz novdalarni chizishingiz kerak – kelajakdagi taqdimotning tagmavzulari – va ularni tarkib bilan to'ldirishingiz kerak. Maynd-kartada novdalarni ko'chirish va elementlarni tezda yo'q qilish qulay.
Dizayn
Taqdimot dizaynining asosiy maqsadi uni yaratgan kishiga yoqish emas, balki maqsadli auditoriya uchun to'g'ri xabar yaratishdir.
Qulaylik, taassurot va yorqinlik – bu taqdimot dizaynining uchta parametridir, uning yordamida siz taqdimot natijasini boshqarishingiz mumkin.
Odatda odamlar yorqinlikdan foydalanadilar, ammo bu faqat bitta usul va har doim ham maqbul emas. Har bir aniq vazifa uchun bitta kalit parametrni tanlash kerak. Uchchalasini aralashtirishning hojati yo'q.
Qulaylik
Tinglovchilardan bilim yuklamasini olib tashlang. Taqdimotingizni iloji boricha sodda qiling. Minimalistik slaydlar bunga erishish uchun eng yaxshi usuldir, ayniqsa siz dizayner bo'lmasangiz.
Taassurot
Taqdimot mahsulotingiz haqida taassurot yaratishi kerak. U nimaga o'xshaydi? Masalan, qimmat, premial, ekologik toza. Agar taqdimotingiz kuchli tuzilishga ega bo'lsa, matn slaydlari va yaxshi tanlangan shrift yordamida taassurot yaratishingiz mumkin.
Yorqinlik
Agar ko'plab boshqa loyihalar bilan mijozlar e'tibori uchun raqobatlashayotgan bo'lsangiz, taqdimotingiz dizayni ularning fonidan ajralib turishiga yordam berishi kerak.
Yondashuv
Agar tinglovchilar taqdimotning mohiyatini tushunish uchun ko'p harakat qilishlari kerak bo'lsa va ular charchagan bo'lsa, unda spiker ushbu bosqichni o'tkazib yuborgan yoki beparvo qilgan. Aniq tugun, kulminasiya va yakun – bu muvaffaqiyatli ishlashning asosi. Hikoyangiz joyiga tushgan mozaikaga o'xshaguncha mashq qiling.
Muvaffaqiyatli taqdimot uchun qisqa qoidalar
Taqdimotingizga nima yordam beradi:
Kirishni kechiktirmang va mavzu bo'yicha bajaring,
muammoni o'ylamang
tezisingizni dalillar bilan qo'llab-quvvatlang
taqdimotda tinglovchilarning savollari va e'tirozlariga javob bering,
prezentasiya oxirida harakatga chaqiruvni va keyingi bosqichlarni ko'rsating.
Qanday qilib hatto eng yaxshi taqdimotni buzish mumkin:
O'z taqdimotingizga izoh berish
auditoriyadan uzr so'rash
tinglovchilarni mavhum so'zlar bilan to'ldirish uchun,
auditoriyani keraksiz ma'lumotlar bilan ortiqcha yuklash,
takrorlash,
pichirlash yoki baqirish
bo'rttirib ko'rsatish,
Tasdiqlanmagan dalillardan foydalanish.
Maqola Nikolay Merzlyakov tomonidan tanlangan.
Manba: https://pro.rbc.ru/news/5ed613e09a7947cbdc5a000c?from=recommendations